Påmeldings- og kjøpsvilkår

Dette er vilkårene du godtar ved å melde på til kurs, dansehelger og liknende. Har du spørsmål, vennligst ta kontakt med oss.

KJØPSVILKÅR KURS

  1. Prøvetime
    Vi har åpent for gratis prøvetime kun den første kursuken av hver sesong. Det betyr at du kan prøve deg på flere ulike kurs den første uken, men utover det er det ingen gratis prøvetime dersom ikke annet er avtalt med Sølvi Heimdal.

    Du trenger ikke være påmeldt for å delta på prøvetime, men da er du heller ikke sikret å få plass ved ankomst dersom partiene skulle være fulle.

    Dersom danseren ønsker å fortsette på kurs etter prøvetime, må danseren meldes på via nettsiden snarest for å være sikret plass på kurset. Dersom partiet er fullt når påmelding gjøres etter prøvetimen, vil danseren bli plassert på venteliste.

    Påmeldingen er også helt nødvendig dersom vi må ta kontakt med foresatte i forkant eller under treningen dersom noe skulle oppstå.

  2. Bindende Påmelding
    Når du melder deg på, så er du sikret plass på de partiene du ønsker først når du har fått en bekreftelsesmail fra oss. Dersom partiet du ønsker er fullt så vil du komme på en venteliste og få beskjed deretter.

    Påmeldingen er kun bindende etter den første kursuken, med andre ord etter uken med gratis prøvetimer. Det innebærer at dersom du ikke sier fra deg plassen i løpet av uken med gratis prøvetimer, blir man fakturert for hele beløpet. Dette godkjenner du når du melder på danseren.

  3. Betalingsfrist
    Du vil motta en mail med betalingsinformasjon fra oss i relativt kort tid etter påmelding (Dersom påmeldingen kommer i fellesferien kan det ta noe lenger tid på grunn av ferieavvikling). Om du ikke skulle motta noen mail fra oss, ta kontakt med oss på roea.dk@gmail.com eller silviessdans@gmail.com

    Betalingsfristen for betaling av kurs er 2 uker etter kursoppstart for én sesong (Vår / Høst). Skulle det være problemer rundt betalingsfristen, ta kontakt med oss før betalingsfristen så du unngår purringer og gebyrer.

    Dersom betalingen ikke blir gjort innen fristen vil det påløpe purringer og gebyrer, og til slutt bli sendt til inkasso.

  4. Tilbakebetaling av kursavgift
    Kursavgiften tilbakebetales ikke.

    Dersom partiet skulle bli avlyst på grunn av få deltagere, så vil danseren få tilbud om å gå på et annet kurs dersom det lar seg gjøre, eller få pengene tilbake dersom kursavgift er innbetalt.

    Force Majeure – Dersom det foreligger særlige omstendigheter slik som for eksempel streik, flom, jordskjelv, krig, epidemier og liknende, altså omstendigheter utenfor vår kontroll, vil det ikke tilbakebetales kursavgift dersom kursene får et lengere opphold eller blir avlyst på grunn av slike særlige omstendigheter.

  5. Det gis ikke tilgang til å bytte fritt mellom ulike kurs eller kursdager. Skal danseren bytte kursdag må dette avtales med trener.

  6. Danseren kan ikke bytte sin plass på kurset med andre, eller gi bort timer til andre når vedkommende er borte.

  7. Forsikring:
    Medlemmer i Røa Danseklubb mellom 5 og 13 år er forsikret til og fra og på trening hos oss. For medlemmer over denne alderen må det betales egen lisens til Norges Danseforbund for at man skal være forsikret.

  8. Timeplan
    Vi forbeholder oss retten til å endre på timeplanen dersom det er for få påmeldte eller om det foreligger andre grunner som gjør det vanskelig å gjennomføre kurset. Alle vil få beskjed om dette til den oppgitte mailen i påmeldingsskjemaet.

    9. Privattimer
    Alle privattimer skal avtales med treneren som ønskes.

    Betaling av privattimer skal skje til treneren som det ønskes privattime med.

    Betalingen av privattimer skal gjøres i forkant av privattimen dersom ikke annet er avtalt med Sølvi Heimdal. Dette gjelder selv om hun ikke er treneren man skal ha privattime med.

    Dersom privattimen avlyses av danseren under 48 timer i forkant av privattimen, skal det fremdeles betales full pris for privattimen. Unntaket er dersom legeerklæring fremvises. Denne regelen har vi fordi mange av våre trenere har relativt lang reisevei og må planlegge ekstra, og for å unngå booking og avbestilling så man ikke kan gi tilbudet til andre som ønsker den privattimen.

    Dersom treneren avlyser privattimen skal beløpet refunderes i sin helhet.

    Prisene på privattimer kan variere ut fra hvilken trener man ønsker.

    10. Dugnadsforkpliktelse
    Ved påmelding til kurs, forplikter foresatte å bidra på dugnad. Klubben er helt avhengig av dugnadshjelp i forbindelse med ulike eventer slik som dansehelger/kickoff, avslutninger, kjøp/salg av dugnadseffekter og liknende.
    Foreløpig kan foresatte selv velge hvilke aktiviteter de vil stille på, via påmeldingsskjemaet til kurs. Dersom det er flere som melder seg på til samme dugnad, kan det bli tildelt andre oppgaver til en annen event. Man vil i slike tilfeller få en mail som forklarer dette. Dersom dugnaden man har satt seg opp på allikevel ikke skulle passe, må man selv bytte. Klubbens styre har ansvar for å legge tilrette for dugnaden, samt å holde foresatte informerte. Styret plikter å informere om datoer i rimelig god tid i forkant av eventet, og det skal prøve å ha datoene klare før hver kurssesong, men det er ikke alltid det lar seg gjøre grunnet behandlingstid på lokalene vi leier.

    10.1 Dugnadsforpliktelse – oppgaver på eventene.
    Under følger ulike oppgaver i forbindelse med eventene vi har som foresatte har som ansvar dersom de melder seg på de ulike dugnadene. Styret skal opprette grupper/mail-lister slik at man kan kommunisere lett om disse oppgavene. Styret skal også gi klar informasjon om disse oppgavene, og hvem som er hovedansvarlig.

    Dansehelg/Kickoff (Lørdag/Søndag; en dag Sætre, en dag Oslo): Innkjøp av frukt til elevene som skal delta, oppskjæring av frukten, innsjekking av dansere som kommer (krysse de av på en liste som blir gitt), bestilling av pizza, mottakelse av pizza. Kvitteringer må leveres til klubben for refusjon av utgifter. Det vil bli valgt en tilfeldig foresatt som blir «hovedansvarlig» i forbindelse med delegering og oppfølging av dugnadsoppgavene.

    Avslutning/Danseshow (avholdes på en lørdag eller søndag etter endt eller på slutten av en kurssesong): Sette ut stoler og bord, stå i kafe, ta imot dansere/familie (ta imot betaling og krysse av dansere på en liste), ordne med loddgevinster (kan spørre lokale butikker om sponsing), fruktkurv til utloddning, ordne med at det kommer inn kaker til salg i kafeén (Spørre andre foresatte om de kan bake, følge opp de som har sagt de skal bake), Rydde etter arrangementet er ferdig; sette vekk stoler, bord, rydde og vaske kjøkken, moppe over gulvet i salen. Innkjøp til det som brukes i kafeen (tallerkner, servietter, vaffelrøre og så videre). Det må også gjøres «opptelling» for hva vi har igjen av slike ting etter endt avslutning/danseshow som kan gis videre til en i styret. Kvitteringer i forbindelse med utgifter må gis til styret slik at man får refundert dette. Det vil bli valgt en tilfeldig foresatt som blir «hovedansvarlig» i forbindelse med delegering og oppfølging av dugnadsoppgavene.

    Salg av dugnadseffekter (gjøres som regel 1 gang i sesongen): Det kan være å være stedsansvarlig i forbindelse med bestillinger – f.eks. at alle bestillinger for Sætre går til/via deg hvis du er i Sætre. Være kontaktperson for partiet/kursstedet for andre foresatte, være engasjert og oppfordre til dugnadsånd samt starte en positiv dialog med andre foresatte rundt dugnaden. Komme med ideer og forslag om hva som kan benyttes som dugnadssalg. Ordne med premie til den som selger mest dersom det avtales i styret at det skal være en premie. Kvitteringer må isåfall gis til styret slik at utgiftende blir refundert. Det vil bli valgt en tilfeldig foresatt som blir «hovedansvarlig» i forbindelse med delegering og oppfølging av dugnadsoppgavene.

    KJØPSVILKÅR ARRANGEMENTER
  1. eSs Dans/ Røa DK er ikke ansvarlige for tilbakebetaling for deltagelse på arrangementer som ikke er i vårt regi, slik som nasjonale og internasjonale konkurranser.

  2. Kick-Off/Dansehelg
    Betalingen skal gjøres innenfor oppgitt frist i forkant av arrangementet, med mindre annet er avtalt med Sølvi Heimdal. Dersom fristen ikke overholdes påløper det purringer med gebyrer.

    Påmeldingen til Kick-Off/Dansehelg er bindene. Dersom man har meldt på danseren, men ikke betalt innen fristen og avmelding skjer etter fristen, vil man bli fakturert for hele beløpet.

    For etterpåmelding etter fristen skal det avtales med Sølvi Heimdal.

    Dersom betalingen ikke skjer innen fristen vil det påløpe purringer med gebyrer, og til slutt vil det gå til inkasso, med mindre annet er avtalt med Sølvi Heimdal.

    Ved avlysning av arrangementet vil beløpet bli refundert med unntak av Force Majeure.

    Force Majeure – Dersom det foreligger særlige omstendigheter slik som for eksempel streik, flom, jordskjelv, krig, epidemier og liknende, altså omstendigheter utenfor vår kontroll, vil det ikke tilbakebetales påmeldingsbeløp dersom arrangementet blir utsatt eller blir avlyst på grunn av slike særlige omstendigheter.

  3. Danseleir
    Påmeldingen til danseleir er bindende etter påmeldingsfristen som er oppgitt.

    Avmelding må skje før påmeldingsfristen. Dersom avmelding skjer etter fristen, vil man bli fakturert for hele beløpet.

    Etterpåmelding er mulig, men det må avtales med Sølvi Heimdal.

    Dersom betaling skjer etter fristen uten at det er avtalt med Sølvi Heimdal, vil det påløpe purringer med gebyrer, og til slutt vil det gå til inkasso.

    Ved avlysning av arrangementet vil beløpet bli refundert, med unntak av force majoure

    Force Majeure – Dersom det foreligger særlige omstendigheter slik som for eksempel streik, flom, jordskjelv, krig, epidemier og liknende, altså omstendigheter utenfor vår kontroll, vil det ikke tilbakebetales påmeldingsbeløp dersom arrangementet blir utsatt eller blir avlyst på grunn av slike særlige omstendigheter.

  4. Klubbkonkurranse
    Påmeldingen til klubbkonkurransen er bindende etter påmeldingsfristen.

    Dersom avmelding skjer etter oppgitte frister vil ikke det betalte beløpet tilbakebetales. Unntaket er hvis det foreligger sykemelding fra lege. Denne må fremvises for at beløpet skal tilbakebetales.

    Etterpåmelding er mulig, men må avtales med Sølvi Heimdal. Det skal ikke tas for gitt at man kan møte opp uten påmelding i forkant og forvente at man kan stille i de konkurransegrenene man ønsker. Det bestilles inn pokaler i forkant av arrangementet, og disse beregnes etter hvor mange påmeldte det er.

    Ved avlysning av arrangementet vil beløpet bli refundert, med unntak av force majoure.

    Force Majeure – Dersom det foreligger særlige omstendigheter slik som for eksempel streik, flom, jordskjelv, krig, epidemier og liknende, altså omstendigheter utenfor vår kontroll, vil det ikke tilbakebetales påmeldingsbeløp dersom arrangementet blir utsatt eller blir avlyst på grunn av slike særlige omstendigheter.

    Dersom betaling skjer etter fristen uten at det er avtalt med Sølvi Heimdal, vil det påløpe purringer med gebyrer, og til slutt vil det gå til inkasso.

  5. Dansehow / Avslutning
    Påmelding av danseren med antall familie og venner skal gjøres innen oppgitt frist.

    Det er mulig for etterpåmelding, ta i såfall kontakt med Sølvi Heimdal

    Det vil i de fleste tilfeller være en inngangspris for tilskuere på danseshowet. Dette er fordi vi leier lokalet en ekstra gang for å ha danseshow / avslutning, og derav har en leieutgift den dagen. Dersom danseshowet / avslutningen holdes iløpet av kursukene, for eksempel siste kursdag, vil det ikke være inngangspris for tilskuere.

    Inngangsprisen refunderes ikke.

VERV EN VENN

vinn flotte premier!